سمینار استومی و مراقبت ها مورخ 18/9/95 در بیمارستان ولایت قزوین

گزارش سمینار استومی و مراقبت ها مورخ ۱۸/۹/۹۵ در بیمارستان ولایت قزوین به اسپانسری شرکت راد نماینده انحصاری محصولات استومی وللند در ایران

سمینار در ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنج شنبه ۱۸/۹/۹۵ با حضور ۱۳۲ شرکت کننده آغاز شد. در ابتدا آقای شکوری مدیرعامل شرکت راد ضمن تشکر ار انجمن خیریه حمایت از بیماران استومی برای همکاری و معرفی سخنرانان مطالب سمینار را عنوان کردند.

اولین سخنران خانم مزبوری ET نرس و مسئول کلینیک زخم و استومی ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی بودند با موضوع استومی چیست ، چه بیماریها و شرایطی منجر به استوما می شود، مراقبت های قبل از جراحی استومی و انواع استومی و مراقبت های استومی در اطفال و برخی عوارض شایع در استومی را به مدت یک ساعت ارائه دادند.

سپس خانم زهرا عسگری به عنوان ET نرس شاغل در انجمن خیریه حمایت از بیماران استومی حدود یک ساعت برنامه را ادامه دادند. ابتدا ۱۵ دقیقه به معرفی انجمن استومی پرداختند و توضیحاتی راجع به فعالیتهای آن ارائه نمودند. همچنین اهداف پیش روی انجمن در سالهای آینده و توضیحات راجع به خدماتی که به بیماران ارائه می شود داده شد. سپس سخنرانی را با موضوعات آموزشهای بعد از جراحی و حین ترخیص در بیماران استومی ، اهمیت خودمراقبتی استومی و عوارض استومی ادامه دادند.

در پایان مباحث، کارگاه عملی نحوه استفاده از محصولات استومی در انواع استومی به مدت ۴۵ دقیقه برگزار شد.

استند انجمن استومی از ابتدای مراسم در محل سخنرانی قرار داده شد و بروشورهای انجمن در پکیج اهدایی شرکت راد به مدعوین اهدا شد. کتاب بی اختیاری دکتر وفائی نیز توسط خانم زارعی از پرسنل شرکت راد نیز در ورودی سالن سمینار به شرکت کنندگان معرفی گردید.

با تشکر ویژه از جناب آقای شکوری مدیرعامل شرکت راد که نهایت همکاری را در معرفی انجمن به حضار داشتند.

فرم جستجو